Kooliruum’16 tähtis info ülevaatlikult

Projekti eesmärk
Kooliruum‘16 eesmärk on tutvustada noortele üht päris elu problemaatikat, selle analüüsimise protsessi ning lahenduseni jõudmist mitmekülgseid uurimis- ja loovmeetodeid kasutades. Kesksel kohal on divergentne mõtlemine – lihtsustatud ja ühesuunalise ülesande ning ainuõige vastuse asemel probleemi kirjeldamise ja lahendamise valdkonnaülesus ja alternatiivsete võimaluste avastamine.

Teema
Kooliruum‘16 teema on koolihoone kui erinevaid õpitegevusi ja -meetodeid toetav ruum ning alateemana keskendume sel aastal täpsemalt erinevat sorti füüsilisi tegevusi soosivale keskkonnale. Eduka õppimise eeldus on kehaline ja psühholoogiline heaolu ehk võimalus vaimse pingutuse kõrval ka end füüsiliselt proovile panna või liikudes lõgastuda.

Osalejad
Projekt on suunatud eelkõige põhikooli lõpuklasside ja keskkooliõpilastele, kuid vanuselist piirangut osalejatele ei ole. Tõhusalt saab tegutseda väikeses rühmas (nt 3-6 inimest), kuid projekti võib ette võtta ka päris üksinda.

Juhendaja
Juhendaja on oma kooli õpilaste projektis osalemist juhendav õpetaja. Tema roll on õpilaste tegutsemisindu üleval hoida, ajakava ja töömahtu jälgida ning vajadusel oma tiimi suunata.

Konsultant
Konsultant on jooksvates küsimustes ja arhitektuuri teemadel õpetajale toeks. Seda ülesannet täidab Kooliruum‘16 projektijuht ja materjalide koostaja Kadri Klementi. Kadri on valmis terve projekti jooksul oma arhitektuuri õpetamise kogemuse põhjal nõu andma, kuidas õpilastele ruumi teemasid selgitada, millega neid inspireerida, kuhu neid tegutsemisel suunata ja kuidas küsimustele vastata.

Tulemus
Projekti lõpus valmib õpilas(t)e nägemus uuest kooliruumist. Visioonikale mõtlemisele me piiranguid ei sea, kuid soovitame võimalusel suunata õpilasi keskenduma terve koolihoone asemel ühele väiksemale osale sellest ning kaaluma ise (või kogukonnaga koostöös) teostavat mõtet. Väiksem osa teeb ülesande lihtsamaks ja ise tegemise võimalus (ja ära tegemine) aitab projekti lõpuni päris eluga siduda.

Projekti kestus
26. oktoober 2015 kuni 20. märts 2016

Projekti ülesehitus
Osalevate tiimide juhendajale saadetakse ettemääratud kuupäevadel iga kahe nädala järel uus uurimisteema koos seda tutvustava ja selgitava taustamaterjaliga. Juhendaja tutvustab teemat õpilastele ning ühiselt kaardistatakse tekkivad mõtted, lepitakse kokku nende uurimise viisis ja esitlemise vormis ning jagatakse ära tööülesanded. Kahe nädala pärast postitatakse oma töö tulemus projekti veebilehele ning saabub järgmine uurimisteema. Projekti kestuse jooksul toimub kaks kohtumist, mille eesmärk on omavahel tutvuda ning mõtteid vahetada.

Projekti veebileht
Projekti tutvustus asub aadressil www.arhitektuurikool.ee/konkurss, uurimisülesannete postitamiseks luuakse Kooliruum‘16 Facebooki leht.

Osalemise tingimused
Osalemiseks ootame õpetaja ​osavõtusoovi​ aadressil See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.